Praktische ondersteuning
Na de uitvaart worden nabestaanden vaak al snel geconfronteerd met de financiële, administratieve en praktische afwikkeling van het overlijden. Waarschijnlijk staat uw hoofd hier helemaal niet naar. De ervaring leert dat er pas rust en ruimte komt voor het rouwen nadat alle praktische zaken afgehandeld zijn.
U kunt denken aan ondersteuning bij financiële of notariële zaken, het opzeggen van abonnementen, contributies en lidmaatschappen, het wijzigen of stopzetten van social media accounts en zo zijn er wellicht nog veel meer zaken die geregeld moeten worden.
Wij kunnen u hierbij op 2 manieren ondersteunen:
- Via de praktische checklist ‘Hoe nu verder’, die we bij elke uitvaart die we verzorgen uitreiken aan de nabestaanden. Lees hieronder meer.
- Via persoonlijke hulp, b.v. in de persoon van een deskundige nabestaandenbegeleider die u kan helpen bij alle financiële, administratieve en praktische zaken. Wij kunnen u in contact brengen met mensen die hiermee veel ervaring hebben. Lees hieronder meer.
Ad 1. Checklist ‘Hoe nu verder’
In de informatiemap die wij bij het verzorgen van een uitvaart uitreiken aan nabestaanden zit een uitgebreide checklist ‘Hoe nu verder’. Hiermee kunt u zelf aan de slag. Dit document bevat relevante informatie over heel veel praktische zaken. Sommige dingen zijn meteen belangrijk, andere kunnen best even wachten. Ook daarover geven we u via deze checklist informatie.
Ad 2. Persoonlijke hulp
Wij kunnen u ook in contact brengen met mensen die gespecialiseerd zijn in een zorgvuldige afhandeling van financiële, administratieve en praktische zaken na een overlijden. Zij nemen u letterlijk bij de hand bij het afhandelen van financiële, administratieve en praktische zaken, waarbij er ook ruimte en aandacht is voor verdriet en emoties.